Achtergrond - Raes Managment Consultancy

Biesheuvellaan 6
5251 SK Vlijmen
073 - 518 3578
06 - 2155 0418
info@raes-leiderschap.nl

LinkedIn-profiel van Karin Raes weergevenProfiel van Karin Raes weergeven

Achtergrond

 

Als professional verbind ik mijn achtergrond in lichamelijke opvoeding en sport met een organisatie- en bedrijfskundige achtergrond. Ik heb een academische graad in Marketing en Management van Vrijetijd (KUB) en een eerstegraads bevoegdheid als docent Lichamelijke Opvoeding (KALO, Tilburg).


Sinds 1997 heb ik me gespecialiseerd in professionele communicatie, verandermanagement, leiderschap en organisatieontwikkeling. Daarvoor volgde ik diverse NLP-opleidingen (o.a. Master Business Practitioner), Spiral Dynamics (WaardenManagement) en een driejarige Opleiding Professionele Communicatie, coaching en counseling bij Phoenix Opleidingen in Utrecht. Verdieping volgde door opleidingen Professionele Begeleiding, Trainersopleiding, Systemisch Werk, De Maskermaker en Professionele Begeleiding van Organisaties.

Daarnaast heb ik me de laatste jaren verdiept in de leiderschapsbenadering Theory U van het Presence Institute. Zo volgde ik verschillende seminars bij Joseph Jaworski en Betty Sue Flowers en bij Arawana Hayashi.
In 2008 richtte ik met enkele anderen de Community of Practice Theory U -NL op. Een plaats waar organisaties en facilitators elkaar ontmoeten om praktijkervaringen rondom U-processen uit te wisselen en dit gedachtegoed in Nederland uit te dragen.

In 2010 en 2011 deed ik samen met Lieke Thijssen onderzoek onder vrouwen en mannen aan de top en in de subtop om te achterhalen wat nu werkelijk het verschil maakt; en om te achterhalen welke factoren het succes van diversiteit en leiderschap bepalen. In 2012 schreven we hierover het boek 'Op karakter naar de top! Het succes van diversiteit en leiderschap onthuld.' De resultaten van dit onderzoek hebben tot nieuwe inzichten in diversiteits-, leiderschaps- en organisatieontwikkeling geleid.


In 2019 en 2020 deed ik onderzoek onder topmensen en (high) van uiteenlopende generaties (van -20 tot en met 60+) om in te tunen op de vraag 'Hoe zij hun talent verzilveren' en wat daarvoor nodig is. De resultaten worden momenteel vertaald naar nieuwe programma's en (maatschappelijke) initiatieven. Deze worden in de loop van 2021 e.v. jaren verwezenlijkt.


In mijn werk combineer ik een pragmatische instelling met een gefundeerde theoretische achtergrond. En werk ik steeds met datgene dat haar waarde in praktijk heeft bewezen.

In mijn leven heb ik het geluk om op mijn leerweg steeds de juiste leermeesters te ontmoeten. Dankzij hen heb ik mijn gevoel voor wat essentieel is kunnen verdiepen en er mee leren werken.


'Als ik weet hoe ik (iets) kan vastpakken, kan ik (het) ook loslaten.'